De eerste dagen

25 maart 2020 - Arusha, Tanzania

Inmiddels al 3 dagen in Arusha, in ons nieuwe huis. Eindelijk rust want wat was het een stressvolle periode. Elke dag in spanning of mijn reis nog wel door zou kunnen gaan, maar thank God I am home! 🙏🏼

De dagen hier niet stil gezeten want ons huis moest worden klaargemaakt. De eerste dag samen op pad geweest om spullen te kopen (koelkast, vriezer, oven etc etc) maar al gauw tot de conclusie gekomen dat Osman beter alleen kan gaan, want zodra ze mij zien (mzungu, wit persoonschieten de prijzen om hoog. Bizar, maar waar. Zo gezegd, zo gedaan. Gisteren is er een bankstel geleverd en vandaag zal de eettafel komen. Het wordt steeds meer ons eigen plekje en wat voelt dat fijn.

1585126241717726342592148194712715851260464522920440949486939740IMG-20200324-WA000515851262683758061196485730778471

Gisteren zijn we ook nog bij mijn nieuwe werkgever geweest, waar ik zal werken als het toerisme weer aantrekt en Osman moest hier een presentatie geven over zijn kennis van het zuiden van Tanzania. Leuke dag & ervaring.

Betreft het corona virus hier in Tanzania, ik ben verbaasd over hoe goed ze hier omgaan met de hygiene. Alle openbare plekken mogen alleen worden bezocht na het, onder toezicht van beveiliging of personeel, desinfecteren van de handen. En in de supermarkt mag je pas naar binnen als blijkt dat je geen koorts hebt, wat daar ter plekke wordt gemeten. Zelfs bij de pinautomaten staat security om je handen te desinfecteren voor gebruik. Heel onwerkelijk allemaal, maar wel nodig in een land als deze waar de voorzieningen slecht zijn.

Osman en ik zijn gelukkig en ik ben zo blij weer bij hem te zijn. We genieten van elke dag en proberen veel te ondernemen. Er gaan  nog veeel leuke dingen aankomen!

Tot zover!

Liefs

1. Nanda:
    25 maart 2020
    Heel veel geluk samen en blijf gezond samen❤🙏🍀😘
  2. Marlies:
    25 maart 2020
    Wauw Tam wat een leuk verhaal. En oh wat zou het spannend voor jullie geweest zijn. Nu lekker genieten van en met elkaar ❤😍 Xxx Marlies
  3. Donna:
    25 maart 2020
    Ziet eruit als een heel mooi plekje 🤗
  4. Janneke Boelen:
    25 maart 2020
    Leuk Tamara om je zo te volgen ontzettend veel geluk samen
  5. Durkje:
    25 maart 2020
    Wat fijn dat het zo goed gaat, heel veel geluk 🍀 samen liefs
  6. Douwe:
    25 maart 2020
    Wat leuk een blog. En wat fijn om te horen dat alles goed gaat. Be happy and safe.
  7. Marjan Potharst:
    25 maart 2020
    Hé Tamara, eindelijk 🏠! Maak er een mooi leven van, geniet van elke dag. Het zal soms ook wel eens tegenvallen, maar daar weet hij wel raad mee. Ik wens jullie samen heel veel geluk in dit prachtige huis! Liefs uit Smilde
  8. Pia:
    25 maart 2020
    Wat mooi te lezen dat je gezond bent aangekomen en dat jullie je eigen huis kunnen inrichten. Veel geluk
  9. Jan Boelen:
    Leuk verhaal Tamar.
  10. Marjan Nanninga:
    25 maart 2020
    Wat mooi om jullie zo te volgen.... blijf het ook zeker doen. Héél véél plezier en véél geluk🍀 SAMEN ❤
  11. Costavina Fatbinan:
    25 maart 2020
    He lieve Tam en Osman wat fijn om te lezen dat het nu lekker rustig is en dat jullie langzamerhand jullie huisje samen mogen inrichten enz. Ik zal jullie zeker gaan volgen ! Most important things Be Happy and BE SAFE❤❤❤
    GOD BLESS
  12. Theun:
    25 maart 2020
    het is 25 maart nu....ik ben benieuwd !
  13. Anniek:
    25 maart 2020
    Wat heerlijk dat je nu kunt ontspannen!
    Kun je toch maar trots zijn dat je bent gegaan....
    Jullie huis begint zo al mooi wat te lijken...
    Blijf genieten, van elkaar en alles wat jullie samen doen!
    Liefs Anniek
  14. Eva:
    25 maart 2020
    Wauw! Meid.. wat een leuk huis en leuke berichten. Fijn dat alles goed is gegaan en dat je nu zit waar je zo graag bent! Hou ons op de hoogte! Liefs Eef
  15. Danielle:
    25 maart 2020
    Wauw wat gaaf! Wat een ander leven ben je ingestapt. Super stoer!
    Blijf je avonturen maar delen. Dan kunnen we genieten van jouw mooie belevenissen en je opbeuren als het even een keer tegen zit.
    Geniet en maak er wat moois van samen!!
  16. Bertha Boelen:
    25 maart 2020
    Leuk om dit zo te lezen en te bekijken. Wat een mooi plekkie hebben jullie.
    bahati nzuri pamoja🥰💋🐻
  17. Trea Bruinsma:
    25 maart 2020
    wat een mooi huis, veel geluk samen!
  18. Ina Nevels:
    25 maart 2020
    Tamara leuk om op deze manier je te kunnen volgen.
  19. Grietje:
    25 maart 2020
    Aah super leuk om te lezen dat het goed gaat. Ik blijf je zeker volgen. Geniet van elkaar 😘
  20. Yvonne:
    26 maart 2020
    Ziet er leuk uit!
    Heel veel geluk samen!!😘
  21. Anneke Veltink:
    2 april 2020
    Ach Tamara, wat mooi om jullie zo gelukkig samen te zien. Heerlijk samen jullie huisje inrichten. Genieten! Liefs Anneke