Week 7

9 mei 2020 - Arusha, Tanzania

Het is alweer even geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven, maar zeker weer genoeg beleefd.

Een paar weken geleden zijn we begonnen met onze crowdfunding en al na een paar dagen hebben we het bedrag van 500 euro bereikt, ZO GEWELDIG! Het is lastig te moeten horen en zien hoe de wereld verandert, maar vooral wat voor impact dit heeft op de mensen. Ik blijf van mening dat corona hier niet het echte probleem is/gaat worden, maar honger. En met alle donaties kunnen wij al heel veel mensen helpen honger te voorkomen.

' I cant and wont make the world a better place, but i will try to make other people happy in this world'

Dat geld (nog meer) een issue is geworden, bleek wel weer toen ik alleen thuis was. Osman had een begrafenis en ik was thuis bij onze diertjes. Dit is waarschijnlijk niet onopgemerkt gebleven in de buurt,  want al gauw werd hier op de poort geklopt. Een buurman, een boze buurman, kwam vertellen dat mijn vuilnis op zijn erf lag (Overigens was dit niet mogelijk, halen anderen ons vuilnis op en wist ik kort gezegd van niks) maar ik moest en zou meekomen om dit te zien. Lang verhaal kort, ik moest een boete gaan betalen.  Gelukkig had ik al die tijd de beste vriend van Osman aan de telefoon, die heel duidelijk heeft gemaakt dat ik niks ga betalen. Vervolgens kwamen doodsbedreigingen en liep deze man met een scherp voorwerp te zwaaien. Ook had hij mijn telefoon gepakt om de vriend van Osman met de dood te bedreigen en wilde deze niet meer aan mij terug geven. Direct wat taalles gehad: alle scheldwoorden in het Swahili ken ik inmiddels.

Natuurlijk, ik kan er nu een grapje over maken, maar ik ben doodsbang geweest. Osman is zsm naar huis gekomen en later bleek dat deze man zelf vuilnis op zijn erf heeft gelegd om mij hier vervolgens de schuld van te geven. Hij wist dat ik alleen was, wilde mij bang maken zodat ik geld zou geven. Gelukkig heeft hij geen cent gekregen.

Hoe gaat het nu met deze man? Hij durft ons niet meer onder ogen te komen. De overige buren hebben allemaal bevestigd wat deze man heeft gedaan en hebben het voor mij opgenomen. ERG LIEF! Daarnaast was deze man onze tuinman, maar dat kan hij nu vergeten.

Positive vibes only -

Van deze negatieve gebeurtenis door naar het positieve, want ik blijf toch liever enthousiast. We doen onwijs veel leuke dingen, spreken dagelijks af met vrienden en ik voel me echt op mijn gemak, kan mezelf zijn en geniet! Daarnaast doe ik al 7 week de was met de hand (toch wel trots!), heb ik al 7 week een koude douche, heb ik voor het eerst gezien hoe een kip wordt geslacht (niet mijn ding) en vervolgens op onze BBQ lag te bakken, doe ik al steeds meer dingen alleen, ga ik af en toe even thee leuten bij de buurvrouw en heb ik hele gesprekken met handen en voeten.

Werk hebben we nog niet, helaas, maar het geeft ons de ruimte dromen uit te laten komen.. maar daarover later meer!

& Ohja...

Mijn lieve vriend heeft het dierenvirus te pakken, want hij heeft een nieuwe pup geintroduceert in onze dierenfamilie, in de hoop dat dit ooit de waakhond kan zijn. Daarmee de laatste, want we hebben nu genoeg.. haha!

Snapchat-524560782

Ik ben gelukkig, blij en helemaal op mijn plek. Mis ik Nederland? Nee. Maar ik mis alle lieve mensen in mijn leven wel ontzettend. Ik hoop na het virus een aantal te mogen zien hier in Tanzania, hoe geweldig zou dat zijn!

Tot zover!

Liefs Tam

1. Anniek:
    9 mei 2020
    Nu ben ik heel erg benieuwd naar welke dromen jullie uit laten komen!
    Fijn om te lezen dat je gelukkig bent en geniet (buiten de vreemde buurman om😉)
    Ben trots op je dat je ondanks alles hebt gekozen om te gaan! Je verdient het om gelukkig te zijn!😘💕
  2. Lia:
    9 mei 2020
    Wat fijn om te lezen ,jee wat een gekkigheid zeg van die buurman .
    Je beleefd wat en wat een heerlijkheid al die dieren vriendjes om je heen .
    Genieten .
    Ben nu al benieuwd naar je volgende schrijven .Lief Lia
  3. Tsjam:
    9 mei 2020
    Lieve Tamara, wat een avontuur, maar........... wees vooral goed op je hoede, fijn dat jullie het zo fijn hebben samen, wees voorzichtig, goedzo een waakhond is geen overbodige luxe 😁 geniet van elkaar, en van jullie dieren, hoop dat er vlug werk voor jullie komt, fijn weer wat van jullie te horen, leafs Tsjam.