Getrouwd in Tanzania

1 juni 2020 - Arusha, Tanzania

Vandaag een korte blog over mijn grootste avontuur.

Vanwege corona lukt het niet om een visum te krijgen en is mijn huidige visum over 3 week verlopen, wat betekent dat ik dan alweer terug zou moeten naar Nederland, een tweede ticket moet kopen die destijds rond de 3500 euro was en niet werd vergoed. Kortom, drama.

Na de mogelijkheden te hebben uigezocht, die er overigens niet waren, was de enige mogelijkheid om samen te blijven: trouwen.

Wilden we trouwen? Nee, maar we willen wel samen blijven. Alles is goed uitgezocht, het huwelijk is niet rechtsgeldig in Nederland en uiteindelijk besloten de sprong in het diepe te wagen.

Op 29 mei zijn we voor de overheid in Tanzania getrouwd. Via facetime kon ik 8 dierbaren vanuit Nederland mee laten kijken. Want ondanks dat het niet als een echt huwelijk voelde, maakte dat de dag extra bijzonder. Hoe het huwelijk zelf was, zal ik in een latere blog uitwerken.

Ik heb lang het idee gehad dat ik me moest verdedigen tegen negatieve reacties die kwamen. Overigens bedoel ik hier niet de bezorgde reacties mee, want dat kan ik begrijpen.

Ik ben nu op het punt dat ik wil zeggen: fuck it, er is geen draaiboek voor mijn leven. Soms gaan dingen anders en sneller dan gepland maar ik ben getrouwd met de man die mij zo blij maakt & ik ben zo onwijs gelukkig!

Over een paar jaar, als we er echt aan toe zijn om te trouwen, doen we het over in Nederland. 💓

1. Anniek:
    1 juni 2020
    Zo is het, alleen jullie geluk is belangrijk.... 😘💕
  2. Nanda:
    Gefeliciteerd hoor🎉🎈❤
    Heel veel geluk samen❤❤
    En laat de negatieve mensen maar weg blijven😉
  3. Janneke Boelen:
    Gefeliciteerd
    Ik gun jullie het geluk ik ben trots op jullie
  4. Angelique:
    Gefeliciteerd met jullie Huwelijk🎉
    Veel geluk samen en geniet van elkaar🥰. En lieve Tamara, doe wat je hart je ingeeft, want die klopt. Ik ben heel blij voor je dat je zo gelukkig bent😘
  5. Janneke Boelen:
    1 juni 2020
    Ontzettend veel geluk voor jullie beide en inderdaad je ziet er heel gelukkig uit 😍
  6. Anke Haagsma:
    Haha dan kun je dus 2x trouwen! Veel vrouwen hier zullen jaloers op zijn 🤣
    Gefeliciteerd🥰
  7. Eva:
    1 juni 2020
    Wouw meisje wat een stap. Maar inderdaad geluk staat voorop. Gefeliciteerd! We spreken elkaar snel. Wil alles horen 😍
  8. Roelie de Jong:
    1 juni 2020
    Wij wensen jullie heel veel geluk samen. 🍀🍀🍀
    Groetjes Rienk en Roelie. 😍
  9. Gineke:
    1 juni 2020
    Gefeliciteerd lieverds volg je hart want dat klopt💝😘
  10. Koen & katja:
    1 juni 2020
    dikke proficiat !! volg je hart (dat proberen wij ook te doen)
  11. Jan Boelen:
    1 juni 2020
    Ja Tamara, "nood breekt wet". Ik wens jullie samen heel veel geluk...........en de foto' s zijn mooi.
  12. Ria:
    1 juni 2020
    zo mooi om jullie gelukkig te zien 😍😍😍
  13. Donna:
    1 juni 2020
    Gelijk heb je!! Fuck it!! Laat een ander maar denken, als het voor jouw/jullie goed voelt om dat te doen, dan hoppa ga ervoor 😘
    Ik wens jullie alle geluk toe! Gefeliciteerd
  14. Corrie:
    Niks verdedigen Tamara!!! Wat een mooi voorrecht 2 x trouwen!🌸😘🌸
  15. Astrid Stuitje:
    1 juni 2020
    Wat een mooi stralend stel. Klinkt inderdaad als een logische stap. Heeeeel veeeeel geluk samen!!!
  16. Margreet:
    2 juni 2020
    Lieve Tamara, je hebt helemaal gelijk;fuck it !!
    Allereerst ; van❤️gefeliciteerd 🎉met jullie huwelijk ! We wensen jullie heel veel geluk en gezondheid ! We proosten op jullie 🥂! Gelukkig zijn jullie , t spat van de mooie foto’s af ! Geweldige foto’s , van twee gelukkige mensen . Hopen dat t toerisme snel weer aantrekt , en jullie weer n job vinden . Liefs van Margreet en Herman
  17. Geja:
    2 juni 2020